Διαφήμιση στα Social Media
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γνωστά ως Social Media, αποτελούν ένα πολύ σημαντικό πυλώνα στον κόσμο του Digital Marketing, και αυτό που το ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα είδη ψηφιακού μάρκετινγκ, είναι το γεγονός ότι διαθέτει πολλές διαφορετικές πλατφόρμες και εργαλεία που μπορούν να αξιοποιηθούν πολύ εύκολα από τον καθένα, ο οποίος θέλει να δημιουργήσει τη δική του διαφημιστική καμπάνια ή να «προμοτάρει» το προϊόν του. Ένα πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό της διαφήμισης μέσω των social media είναι ότι κάθε πλατφόρμα διαθέτει το δικό της μεγάλο ακροατήριο. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που τα αποκαλούν «τέρατα του ψηφιακού κόσμου». Εάν λοιπόν, ενδιαφέρεστε να αξιοποιήσετε τα social media για να αναπτύξετε την επιχείρηση σας, το άρθρο αυτό θα σας φανεί πολύ χρήσιμο.


Τι είναι το Social Media Advertising;
Το Social Media Advertising, η αλλιώς διαφήμιση με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αποτελεί όπως προανέφερα έναν τύπο ψηφιακού μάρκετινγκ, όπου με την χρήση των πλατφορμών μπορείτε να προωθήσετε την επιχείρηση σας ή το έργο σας. Ταυτόχρονα, διαθέτουν διάφορες φόρμες και είδη όπου μπορείτε να αξιοποιήσετε για την διαφήμιση σας, όπως εικόνα, βίντεο, συλλογές ακόμα και εμπειρίες ενσωμάτωσης (immersive experiences).
Τα social media έχουν τη δυνατότητα να εντοπίσουν το target-group, μέσα από εργαλεία έρευνας και μετρήσεων που διαθέτουν. Οι μετρήσεις έχουν τη δυνατότητα να εντοπίσουν δημογραφικά και συμπεριφορικά χαρακτηριστικά του κοινού σας και τα ενδιαφέροντα τους.


Πως θα επωφεληθείτε με τη χρήση των Social Media;
Αν επιθυμείτε να δημιουργήσετε μια διαφημιστική καμπάνια με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διαβάστε παρακάτω πως θα επωφεληθείτε από αυτή.
- Οικονομικά αποδοτική: Η ιδανικότερη οικονομικά εναλλακτική για να εντοπίσετε το κοινό και το target group σας.
- Αναγνωρισιμότητα του brand: Τα social media είναι «απέραντα». Ταυτόχρονα, σας δίνεται η δυνατότητα να προσαρμόσετε τα γραφικά στοιχεία της διαφήμισης σύμφωνα με το δικό σας στυλ και brand.
- Ενσωμάτωση/ συμμετοχή των χρηστών: οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να αλληλοεπιδράσουν με τις διαφημίσεις σας κάνοντας like, κοινοποιώντας και σχολιάζοντας.
- Φόρμες: Όπως προανέφερα τα social media διαθέτουν μία τεράστια γκάμα πλατφορμών και τύπων μέσων για να διαφημίσετε.
- Στόχευση: Καθώς οι χρήστες κοινοποιούν διάφορες προσωπικές πληροφορίες στις πλατφόρμες, τα social media ads, εξυπηρετούν μια αναλυτική στόχευση του κοινού που σας ενδιαφέρει (target group).
- Δεν είναι ενοχλητικές: Κάποιες φορές αναμειγνύονται με τα υπόλοιπα post και δεν είναι εύκολο να τις ξεχωρίσεις, αποτελώντας έναν λιγότερο ενοχλητικό τρόπο διαφήμισης για το κοινό σας.
Ποια είναι τα ποιο δημοφιλή κανάλια διαφήμισης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
Τα πιο δημοφιλή κανάλια διαφήμισης είναι το Facebook, το YouTube, το Instagram και το LinkedIn. Ωστόσο, επιπλέον πλατφόρμες που μπορείτε να αξιοποιήσετε είναι το TikTok, το Twitter, το Pinterest, το Snapchat, το Quora και τέλος το Reddit.
Πως κοστολογούνται τα Social Media Ads;


Θα αναρωτιέστε φυσικά πως κοστολογούνται οι διαφημίσεις. Συγκεκριμένη απάντηση δεν υπάρχει. Το πόσο κοστίζουν οι διαφημίσεις στα social media εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως ο στόχος της διαφημιστικής σας καμπάνιας, τη στρατηγική που χρησιμοποιείτε, τον προϋπολογισμό, τη βελτιστοποίηση της καμπάνιας, το είδος της επιχείρησης το κοινό που στοχεύετε και άλλους πολλούς. Θα σας παραθέσω βέβαια κάποιες PPC (Pay Per Click) μετρήσεις.
- Κόστος για κάθε κλικ (CPC-Cost Per Click)
- Κόστος για κάθε 1000 αντιδράσεις (CPI-Cost Per Impression)
- Κόστος για κάθε μεταποίηση, δράση και lead
- Κόστος για κάθε προβολή βίντεο
- Κόστος για κάθε ενσωμάτωση κοινού
- Κόστος για κάθε κατέβασμα της εφαρμογής
- Κόστος για κάθε «ακόλουθο»
Μην ξεχνάτε όμως ότι το κόστος δεν είναι συγκεκριμένο, τα παραπάνω είναι για να πάρετε μια ιδέα στο τι μπορεί να σας κοστολογηθεί.
Πριν ξεκινήστε τη διαφημιστική σας καμπάνια, λάβετε υπόψη ότι είναι σημαντικό να κατανοήσετε το κοινό σας, αργότερα επιλέξτε την πλατφόρμα που επιθυμείτε να αξιοποιήσετε και ορίστε τους στόχους σας και τέλος ελέγξτε τους δείκτες αναφοράς και πηγές που είναι ικανές να σας καθοδηγήσουν.